חשיפה • הגראי"ל: "לא לשתף פעולה עם מפקחי המחוז החרדי"

"יש גזירה במערכת החינוך שלא הייתה כמותה עד היום, אומרים אנחנו מתכוונים לטובתכם ואומרים לגננת "למה בגן כתוב על בריאת העולם, על שבעה ימים, תורידי את זה"
איתי גדסי | תמונה: בעריש פילמר 1 Comment on חשיפה • הגראי"ל: "לא לשתף פעולה עם מפקחי המחוז החרדי"

בכינוס מנהלי הת"תים שנערך היום בכנסת, חשף ח"כ גפני את הוראתו הנחרצת של מרן הגראי"ל שטיינמן: "לא לשתף פעולה עם מפקחי המחוז החרדי, לא להכניס אותם ולא ללכת להשתלמויות" • צפו בנאומיהם הקרביים של גפני ופרוש

צילום: בעריש פילמר
"יש גזירה במערכת החינוך שלא הייתה כמותה עד היום, אומרים אנחנו מתכוונים לטובתכם ואומרים לגננת "למה בגן כתוב על בריאת העולם, על שבעה ימים, תורידי את זה"
13:15
30.04.24
יונת קפלן No Comments on מה התקופה דורשת מאיתנו, עם חגית דיקשטיין

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: בעריש פילמר

מנהלי איגוד הת"תים הגיעו היום למשכן הכנסת לכינוס דחוף בהשתתפות חברי הכנסת של יהדות התורה. כדי לדון בדרכי הפעולה מול המחוז החרדי. המנהלים פירטו את ההתערבות בתכנים והבעיות הנוצרות הן בפן הרוחני והן בפן הגשמי.

חבר הכנסת משה גפני אמר בכינוס: "יש גזירה במערכת החינוך שלא הייתה כמותה עד היום, אומרים אנחנו מתכוונים לטובתכם ואומרים לגננת "למה בגן כתוב על בריאת העולם, על שבעה ימים, תורידי את זה", זה פשוט לא לתאר, ואנחנו במן מצב שבו אנחנו לא יודעים מה צריכים לעשות.

גפני חשף בדבריו: "אמש היו הגרמ"ה הירש והגר"י רוזן אצל מרן הרב שטיינמן בנושא הזה, והגראי"ל קבע, שלא מקבלים מפקחים ומפקחות יותר למערכת החינוך החרדי, לא היה דבר כזה בעבר שנכנס מפקח ומתערב בנושא החינוכי, פשוט צריך לסלק אותו. לא עושים השתלמויות של משרד החינוך.

גפני הוסיף: "מפקח לא נכנס לגן, ודאי שלא נכנס לחיידר, זו ההוראה. כל מי ששומע להוראה של הרב שטיינמן ומקבל מפקח הוא עובר על דבריו. אם הוא הולך להשתלמות שעושה משרד החינוך ושומע שם את האפיקורסות הוא לא שומע לרב שטיינמן. זו ההוראה שקיבלנו והיא חד משמעית.

"אנחנו צריכים לעשות סוף לעניין הזה. לא יכול להיות שהם ימוטטו אותנו בשביל כמה גרושים, גם אם הם היו נותנים מיליונים היה אסור לעשות את זה".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר בכינוס: "לא צריך להיות במשרד החינוך כדי להבין את סבל מנהלי המוסדות, יש שינויים בתהליכים וכבר רואים שינויים במשרד, אבל זה תלוי בכם שתהיו מאוחדים ומלוכדים. כשאנחנו מטפלים במשרדי הממשלה ואנו שומעים שכאן יש מנהלים שעובדים אחרת. לא חייבים להיות במשרד החינוך כדי לדעת את הסבל הגדול שעוברים מנהלי המוסדות".

עוד אמר פרוש: "משרד החינוך היה עד לפני שנתיים עם הרבה גזירות עלינו, אומנם בנט הכריז שרוח המפקד לשנות את ההתנהלות אבל הדברים עדיין לא זזו". הוא אף שיגר איום מרומז, "אני חבר ביהדות התורה ואני לא מוכן לוותר כי הוא זה ממה שסוכם בהסכם הקואליציוני".

20160307_155155 (1280x720) 20160307_160134 (1280x720) 20160307_160208 (1280x720) 20160307_154919 (1280x720) 20160307_152105(0) (1280x720)



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בשורה התחתונה לא יצא גיבוי אמיתי מהחכי"ם
    החכי"ם אמרו לא לשמוע לפיקוח, וכאשר המנהלים בקשו לדעת
    אם יקבלו גיבוי שלא ישללו להם את הרשיונות בשל כך
    הם השיבו בגמגום
    במצב שכזה המנהלים נשארו בני ערובה כשהכח המחלץ
    דורש מהשבויים לנהל את מבצע החילוץ בעצמם (ןלבצע את זה באחדות כלשון פרוש…)
    האחריות היא על כל ח"כ וח"כ חרדי, בגלל שלכל אחד מהם יש
    את האפשרות לגשת לראש הממשלה ולומר לו : אדוני ראש הממשלה בלעדי אין לך ממשלה
    משרד ממשלתי שלך – משרד החינוך רוצה למוטט מוסד X עם נוהלים לא הגיוניים רק בכדי שישתנו אידאלוגית, אם אתה עכשיו לא מקים וועדה בשיתוף איתנו כדי שתיעצר ההשתוללות של המשרד, אין לך מחר קואליציה!
    אין ספק שראש הממשלה לא יפרק קואליציה בגלל גחמות שמעוללים במשרד החינוך!
    מתי יעשו את זה סוף סוף?